Rendszeres olvasók

2022. december 17., szombat

Festés Corelben

 

Festés a Corelben

Ez bizony nem lehetetlen.Éppen úgy mint a Photoshopban itt is lehetséges a festés.Én csak egy részét festettem,a többit manipuláltam.Így most könnyebb mert ez csak egy kis bemutató.Elsőnek nyissatok egy négyzet alakú transzparens alapot.A méretet neked kell meghatároznod.én nagy méretben készítettem el a képemet,de nektek elég ehúgy kisebb méret amit ti határoztok meg.
Töltsétek ki az alapot a megfelelő színnel,amit a ház falának képzeltek el.Ne legyen fehér,ugyanis az nagyon vakító.A tört fehér vagy tojáshéj szín pont megfelelő.Ezt a videóban látható módon a Effects-Texturizer segítségével kissé rücskössé tudjátok tenni.(Sandstone).
Utána az ablak jön rá,ezt a Pick Tool-al méretre állítjátok és az Object-Align-VóCenter in Canvas-al a kép közepére helyezünk.

Utána a fát kell a képre helyezni és a helyére beállítani.

Amikor készen vagytok,akkor a Brush dobozban válasszatok ki egy alap brush-t,majd a színt keressétek ki színskála táblázatomból,és az íopaticy-t állítsátok kb. 50-55-re.Ezzel a brushal mindenhol ahol cseresznye virágot akartok a fán látni,szépen egy új rétegen befestitek.Amikor megvagytok,akkor ezt a réteget duplázzátok meg,majd mindjárt össze is vonhatjátok ezt a 2 réteget.

Új réteg és most egy világosabb színnel valamint egy szép brush-al elkezdtek pötyögtetni rá,jó sűrűn,de mégis csak annyira hogy alatta azért a sötétebb szín látszódjon.Időnként a Rotate segítségével elfordítjuk a brustht.

Most egy csaknem fehér,azaz egészen világos rózsaszínnel,és akár egy másik brushal jön egy új rétegen és vaamivel ritkásabban egy nagy csomó cseresznyevirág,de arra figyeljetek hogy nem kell mindebhol a virág csak modjuk az ágak felső részén.Végül néhány fehér színű virágcsoport is  kell..

Amikor készen vagytok egy új rétegen a zöld színnel néhány levélszerű foltot tesztek,mivel tavasszal a virág mellett már a levelek is ott vannak.Nem kell sok belőlük.

Miután ezzel megvagytok,jöhet a járda.A videón látható módón készítsétek el.A bevethető effektek az Effects-Texture-Texture és az Effects-Texture-Texturize.Ezután a fa körüli részt is készítsétek el a látható módón,majd jöhet a fa árnyéka új rétegen.Itt egy halványkék árnyalatot használtam,aminek a láthatóságát nagyon levettem.(Videó)Mivel a Brush-al csak eléggé nagy területre tudtam aláfesteni,ezért a Radir eszközzel és a Brush dobozban használt formával az árnyékot egy kicsit megdolgoztam,hogy olyan csipkés legyen mint amilyen árnyékot a valósáhógbsn is vet egy cseresznyefa.

Végezetül,a hulló cseresznyevirág szirmokat is megfestettem(A képemen egy cseppet nagyobbra vettem ezeket a szirmokat)Ezeket is több féle színben festettem meg.

Végezetül itt az oldalon megtaláljátok a kellékeket,minden png képet és még a brushokat is és még a színskálát is.
A színskáláról tudni kell hogy ezek a szinek,amikor kiválasztod valamelyiket lehet világosítani és sötétíteni is.Ezek csak alapszínek,mert ha minden színt feltüntettem volna,akkor az több száz,több ezer is lett volna,mert annyi árnyalat van a színeknél!

Jó munkát illetve szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése