Rendszeres olvasók

2019. augusztus 30., péntek

Ötletbörze-Background eraser

Background eraser


Egy kis nyári szünet után megjöttem az újabb ötletemmel.

Rengeteg szebbnél szebb png alak van fent a neten különböző honlapokon.De van amikor pont az az egy kép nincs meg png-ben amit szeretnénk.Van aki ilyenkor hagyja az egészet és keres más alakot,de van aki különbözőféleképpen kivágja a képet.Többféle technikát is tanultunk erre.Most egy újabb lehetőséget mutatok be a Background Eraser használatával.

Nekem most a 2020-s verzió van meg,de ha jól emlékszem rá,akkor mindegyikben megvan ez a törlő eszköz.Én viszont próbálgattam hogy mi változott,és akkor fedeztem fel.Rögtön ki is próbáltam és nagyon meg voltam elégedve vele.

A legjobb eredményt olyan képeken lehet vele elérni,amiknek egyszínű a háttere.De viszont olyan képeknél is érdemes kipróbálni,ahol a háttér,avagy background nem egyszínű hanem mondjuk a szabadban készült fényképről van szó.Csak ott természetesen óvatosabban kell vele bánni.A beállításain én nem változtattam,csak a méretet és az Opatcity-t kell szerintem változtatni,hogy mindenhol alkalmazni tudjuk.Helyenként,még a hajszálakat is meghagyva radirozza ki a hátteret.Elmosódott határvonalakanál viszont óvatosabban kell haladnunk,én ilyenkor eghagytam azt a részt és a Lasszóval vágtam ki ott.Szerencsére kevés ilyen hely van.
  Itt az első képem,amit így készítettem el.és itt van egy kicsit felturbózva.

Nagyon szép eredményeket lehet eléri a tárgyaknál.

Régebben az ilyen képeknél a Mehdi-Eraser Classic plugint vetettem be.Az eredmény:volt amikor jó lett,de sokszor hibákat hagyott hátra és sokat kellett dolgozni,mire helyre hoztam.

Egy kis technikai jótanács:A Background Eraser-t úgy kell a képen használni hogy az Eraser hegyét pont az alak szélén tartjuk.Amikor ngyjából megvagyunk,akkor adjatok egy réteget és azt töltsétek kékkel zölddel vagy más elütő színnel,majd húzzátok a Layer rétegen a kép alá.Vissza az alakhoz és most javítgassatok,szintén a Background Eraserrel.Itt gyakran kell a méretét változtatni.Végül,ha még mindig kimaradt egy kis rész,amit hagyott,akkor azt a síma radirral,lasszóval el lehet tüntetni.

Ha kész,akkor a lasszóval körberajzolod és másold,majd Paste as New Image és kész az alak png képe.Lehet díszíteni,alkalmazni.

Ez is a Photomanipulációhoz tartozik,hogy egy alakot saját magad díszíted és alakítod olyanná,amilyenre akarod.Ilyenkor hajat adhatsz még neki.Kifestheted,rúzsozhatod,adhatsz neki ékszereket,láncokat stb.

Remélem az ötletemet hasznosnak tartjátok és alkalmazzátok is.Sok sikert mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése